M-torstai 2016 | 15.9.2016 8.30 - 12.00 Sibeliustalo, Lahti

Blogi

Sanser: ”Oma viesti toiminnasta, vie oikean asian ytimeen”

16.9.2016

Mikä on teidän menestyksenne resepti? Menestyksen reseptimme on mielestämme ollut laaja valikoima, omat painot, kotimaisia tuotteita ja kotimaista työllistämistä. Samoin menestyksekkääseen toimintaan johtaa myös asiakkaan kuunteleminen Mikä sai teidät lähtemään mukaan M-torstaihin omalla osastolla? Lahti on ollut meille aina paikka, jossa olemme olleet jollain tavalla mukana. Olemme muun muassa Pelicansin matkassa olleet jo 4-5 vuotta.…

Lue koko kirjoitus

RealityXpander: ”Elämyksellisyyttä markkinointiin ja myyntiin pelillistämisen avulla.”

13.9.2016

Mikä on teidän menestyksenne resepti? Hallitsemme uusimmat digitaaliset teknologiat ja pelit sekä pelillistämisen. Ideoimme asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa näihin pohjautuvia, kustannustehokkaita konsepteja. Usein syntyy lisäarvoa, joka tuo menestystä kaikille osapuolille. Mikä sai teidät lähtemään mukaan M-torstaihin omalla osastolla? Olemme tuotteistaneet teknologia-osaamisemme helposti käyttöönotettaviksi ja kustannustehokkaiksi alustoiksi, ja odotamme innolla, että pääsemme esittelemään niitä M-torstaissa. Mitä odotatte…

Lue koko kirjoitus

Compass Group: ”Odotamme M-torstaista paljon kontakteja”

12.9.2016

1. Mikä on teidän menestyksenne resepti?  Avaamme Lahteen Askon kiinteistöön aivan uudenlaisen ravintolan, Ravintola Werstaan. Arkisin ravintolamme palvelee lounasasiakkaita uudella lounaskonseptilla, jossa Wertaskokit loihtivat asiakkaille ihania lounasannoksia kolmesta eri front cooking pisteestä, tuoden makuja maailmalta unohtamatta ihania suomalaisia kotiruokia. Ravintolatila on rakennettu niin, että se on helposti muunneltavissa erilaisiin yritystapahtumiin, seminaareihin yms. tilaisuuksiin. Näemme että…

Lue koko kirjoitus

KPMG: “Salaisuus piilee ihmisissä, jotka ovat aidosti innostuneita työstään.”

8.9.2016

1. Mikä on teidän menestyksenne resepti? KPMG on monille tuttu kirjainyhdistelmä kansainvälisestä menestysbrändistä, mutta kansainvälisestä ketjusta huolimatta olemme ensisijaisesti kotimainen yritys, jonka toiminta-alue kattaa koko Suomen tarjoten yrittäjille juuri oman paikkakunnan parhaat asiantuntijat.  Uskomme vahvasti, että meidän menestyksemme reseptin salaiset ainesosat löytyvät paikallisuudesta sekä asiantuntevista ja motivoituneista työntekijöistä. Olemme onnistuneet kokoamaan joukon paikallisia asiantuntijoita Lahden…

Lue koko kirjoitus

Maailma digitalisoituu ja niin digitalisoituu myös markkinointi. Kovaa vauhtia.

1.9.2016

Verkossa digitaalisuus on ollut luonnollista arkea jo vuosia mutta vasta viime vuosina markkinointi- ja viestintäratkaisut myös myymälöissä, ravintoloissa ja julkisissa tiloissa ovat alkaneet muuttua perinteisistä julisteista ja valomainoksista eläviksi digitaalisiksi pinnoiksi.  Otetaan esimerkiksi vaikkapa Burger Kingin, Kotipizzan ja Picnicin digitaaliset hinnastonäytöt, Nesteen huoltamoiden diginäytöillä varustetut mittarikentät, K-citymarkettien palvelutiskien mainosnäytöt, Shell Helmisimpukoiden digitaaliset menuboardit, Cumuluksien kokousinfonäytöt,…

Lue koko kirjoitus

M niin kuin Menestystä kannattaa jakaa

1.8.2016

Tiedätkö mikä on Hidden Champion? En minäkään tiennyt ennen viime syksyä, jolloin teimme taustatyötä yhdelle asiakkaistamme, Lahteen yrityksiä houkuttelevalle Lahti Business Regionille. Löysimme Kauppalehden kokoaman listan suomalaisyrityksistä, jotka kuuluvat omalla toiminta-alueellaan Euroopan tai maailman johtavien yritysten joukkoon, joiden liikevaihto on 5–1000 miljoonaa euroa ja joiden liikevaihdosta vähintään puolet tulee viennistä ja ulkomaantoiminnoista.Mikä tekee suomalaisesta listasta…

Lue koko kirjoitus

Kasvua – ei vain kanavia

11.7.2016

Onko markkinointimme ajan tasalla – osaammeko kaupallistaa?Markkinointi ja myyntiosaaminen ovat kilpailutekijöitä, jotka mahdollistavat liiketoiminnan kasvun, ilman kaupallistamista ja asiakkaita ei ole kasvua. Markkinoinnin tehtävänä on edelleen luoda kysyntää, mutta uudistumista tarvitaan. Kuluttajat kohtaavat sisältöjä ja viestejä on kaikkialla. Markkinoija pohtiikin parhaiden kanavien valintaa ja mahdollisimman tehokasta vaikuttamista kohderyhmiin muuttuvassa markkinassa. Ihmiseltä ihmiselle ratkaisee usein -…

Lue koko kirjoitus

Kannattaako jakaa ilmaiseksi?

17.6.2016

Kun mainonnan ja markkinoinnin historiaa joskus jäsennellään aikajanalle, näille kohdin asetellaan takuulla ämpäri. Ei siksi, että avajaispäivän ämpäri suuresti poikkeaisi perinteisistä pullakahveista ja grillimakkaroista vaan siksi, että siitä tuli aikaa kuvaava ilmiö: kaiken monimutkaisen digitaalisuuden ja paljon puhutun sisällöntuottamisen keskellä tyhjä muovisanko sai kansan liikkeelle.

Lue koko kirjoitus

M-torstai markkinoinnin asialla

1.6.2016

M-torstai juhli vuosi sitten 10-vuotista taivaltaan. Juhlan kunniaksi nimi muutettiin vastaamaan enemmän tätä päivää. M kirjaimeen sisältyy mainontaa, markkinointia, mediaa, maineen hallintaa sekä myynnin ja menestyksen avaintekijöitä. Kulunutta vuotta on teemoittanut keskustelu markkinoinnin merkityksestä. MTL ry, Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto on ottanut kärkihankkeekseen nostaa markkinointi sille kuuluvaan arvoonsa liiketoiminnan johtamisen ytimeen.

Lue koko kirjoitus

M-torstai järjestetään 9.11.2017.
Seuraa ja osallistu Twitterissä
@Mtorstai #Mtorstai
Facebookissa & Instagramissa

Paikan päällä käytössämme on
Prospectumin Viestiseinä.

Tapahtuman järjestävät:

mbe
ilme
mediatalo-esa
grano

Yhteistyössä:

sibeliustalo
Lahden Messut
mtl
lamk_merkki_mv
mark
Lahden Messut