Puhujat 2017-10-11T11:25:37+00:00

PUHUJAT

Speaker

Riikka-Maria Lemminki

Toimitusjohtaja, Mainostajien Liitto

”Miten niin markkinointi pelastaa Suomen?”

Riikka-Maria Lemminki on sanavalmis toimitusjohtaja, joka luotsaa Mainostajien Liittoa kohti tulevaisuutta ja uusia jäseniä markkinoinnin maailmaan. Hänellä on lähes 20 vuoden kokemus markkinoinnin ja myynnin johtamisesta Alma Medialta, JM Tiedolta ja ALLU Groupilta. Harrastusmielessä Riikka-Maria pyörittää Ranskalaista Kyläkauppaa Vääksyssä.

Case

Toni Kylätasku ja Petri Sipiläinen

Perustajat,  M Room

”Suomalainen parturiliike maailman suurimmaksi parturiketjuksi?”

Asiakaslähtöisyys on M Roomin perusta ja se näkyy kaikessa tekemisessä niin palveluvalikoimassa kuin omissa tuotesarjoissakin. ”Miehet asiakkaina kaipaavat vaivatonta ja helppoa palvelua ilman, että parturikäyntiä tarvitsee suunnitella etukäteen” on totuus, joka pätee ympäri maailman.

Case

Eeva Ignatius

Brand Manager, Hartwall Oy

”Vahvalla brändillä kohti kv-markkinoita?”

Hartwall Original Long Drink on pitkään ollut Alkon myydyin tuote. Myynnin jatkuva lasku oli kuitenkin liki puolittanut voluumin vain kahdeksassa vuodessa ja uhka tippua ykköspaikalta suuri. Uudistunut markkinointiviestintä sai kuitenkin pitkään laskeneen myynnin kääntymään kasvuun ja myös lonkeron maailmanvalloitus alkoi vihdoin edetä tosissaan.

Speaker

Signmark – Marko Vuoriheimo

CEO, Mireal – Signmark Productions Oy

”Ideasta totta – 70 miljoonalle käyttäjälle?”

Chabla on viittomakielisten henkilöiden tarpeisiin rakennettu mobiilisovellus, jonka kautta käyttäjillä on tulkkauspalvelu käytössään 24/7. Chabla parantaa viittomakielen käyttäjien jokapäiväistä elämää ja kommunikointiaan mullistavalla tavalla, sillä ensimmäistä kertaa kuuleva voi soittaa kuurolle ja toisin päin. Chabla tuo käyttäjilleen valtavasti lisää vapautta, kun tulkki on vain puhelinsoiton päässä missä vain ympäri maailmaa.

Case

Jonne Makkula

Myyntijohtaja, Digital Office Company

”Uudistumisesta merkittävä kilpailuetu?”

DOC, entinen X-Partner oli haasteen edessä. Yritys identifioitui voimakkaasti vain tulostimiin ja se mielikuva ei vastannut enää todellisuutta. Nimi vaihdettiin, ilme uudistettiin moderniksi ja tuotteet paketoitiin selkeästi myytäviksi ja ostettaviksi kokonaisuuksiksi. Nyt DOC on vahvassa nousussa ja kiinnostava kumppani monille asiakkaille. Investointi maksoi itsensä takaisin alle parissa kuukaudessa! Näin me sen teimme, konkreettisin tuloksin.

Case

Mikko Heinonen

Digital Community Manager, Kemppi Oy

”Miten hitsausfirmasta tulee toimialansa ajatusjohtaja?”

B2B-yrityksen kansainvälisen lanseerauskampanjan suunnittelu, sisällöntuotannot ja lanseeraustilaisuus kv-messuilla sekä kampanjan automatisointi, raportointi ja tulosten analysointi.

Speaker

Katri Saarikivi

Aivotutkija, Helsingin yliopisto

”Empatia vs keinoäly, kumpi vie voiton tulevaisuudessa?”

Katri Saarikivi johtaa empatiaan ja hyvään vuorovaikutukseen liittyviä aivomekanismeja tutkivaa projektia Kognitiivisen aivotutkimuksen yksikössä, Helsingin yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa. Erityisenä kiinnostuksen kohteena on se, millä tavalla nämä mekanismit toimivat netin yli tapahtuvassa vuorovaikutuksessa. Tutkimustoiminnan ohella hän tekee yhteistyötä työorganisaatioiden kanssa relevantin tutkimustiedon sekä tutkimusmenetelmien hyödyntämisessä.

Speaker

Jesse Haaja

Ohjaaja ja tuottaja, Rendel

”Mikkeliläinen Supersankari valloittaa maailman?”

Haajan ensimmäinen täyspitkä elokuva ja Suomen ensimmäinen supersankarielokuva on Rendel (2017). Rendel perustuu Haajan omalle luomukselle; sarjakuvalle, jonka hän julkaisi yli 17 vuotta sitten. Rendel on saavuttanut jo kymmeniä tuhansia seuraajia ja rendel-harrastajia ympäri maailmaa.